Nordisk Råd er det nordiske interparlamentariske samarbejde. Tæt og godt samarbejde mellem de nordiske parlamenter og Nordisk Råd – både politisk og administrativt – er derfor afgørende. Der var derfor også i 2025 stort fokus på at have tæt dialog med de nordiske parlamenter og udvikling af den nationale forankring af Nordisk Råds rekommandationer.
Nordisk Råd fortsatte arbejdet med at styrke samarbejdet mellem Nordisk Råd og Nordisk Ministerråd samt med andre samarbejdspartnere både på sekretariatsniveau og politisk. I året deltog Nordisk Råds præsident i årets første møde hos de nordiske samarbejdsministre og formandskabet hos Nordisk Ministerråd deltog også i Præsidiets møde i foråret.
De nordiske ambassadører er også vigtige samarbejdspartnere for Nordisk Råd. For tredje år i træk arrangeredes et årligt ambassade kickoff i København for Nordisk Råds præsidentskabsprogram 2025. Sveriges ambassade var vært sammen med Nordisk Råd og nordiske og andre ambassadører med relation til Nordisk Råds internationale strategi samt andre samarbejdspartnere deltog.
Foreningen Norden er anden vigtig samarbejdspartner og repræsentanter for Nordisk Råd deltog i flere af Foreningerne Nordens arrangementer i løbet af året, ligesom der var møde mellem Nordisk Råds præsidentskab og formanden for forbundet for Foreningerne Norden.